Lipflip

Lipflip er en botoxbehandling for de som har stram muskultur rundt munnen. Små stikk rundt overleppen vil sørge for at leppen ikke trekkes innover når man snakker eller smiler.På denne måten blir leppen mer synlig.

Gravide, ammende, personer med blødningslidelser, aktiv betennelse/infeksjon i området, uregulert diabetes, alvorlig autoimmun sykdom.

Etter behandling med botox lipflip bør man unngå sminke/produkter, alkohol og tung fysisk aktivitet samme dag. Unngå å massere på området de første 3 dagene. Etter behandling kan man oppleve forbigående smerter, blødninger, blåmerker og kløe ved innstikksted. Full effekt ses etter 14 dager, og noen kan oppleve vanskeligheter med å drikke med sugerør og lage trutmunn. Dette er helt normalt.

Gjør behandlingen vondt?

Behandlingen kan oppleves for noen som smertefull, dette varierer fra person til person. Selve behandlingen innebærer 3 stikk per side.

Normalt sett 3-6 måneder. De fleste kommer tilbake for ny behandling etter 3-4 måneder.

Hvor ofte kan man ta lipflip?

Det må gå 3 måneder mellom hver behandling.