Filler

Behandling med filler er en behandling hvor vi kan gjenskape tapt volum og fremheve ansiktskonturer. Behandlingen kan redusere linjer fra nese til munn og fra munn til hake, samt fremheve kjeve, hake og kinnben.

Gravide, ammende, personer med blødningslidelser, aktiv betennelse, infeksjon i området, uregulert diabetes, alvorlig autoimmun sykdom.

Etter behandling med filler er det viktig å unngå produkter, makeup og tung fysisk aktivitet samme dag. Etter behandling vil området og produktet føles stramt og ujevnt, dette går seg til etter noen dager. Blåmerker og hevelse kan oppstå, dette kan man forsøke å dekke til med makeup dagen etter behandling.

komplikasjonsfare ved behandling med filler?

Ja. Ved fillerbehandling er det alltid en fare for at filleren kan komme i en blodåre, og blodåren blir tettet. Da må man fjerne filleren.

Hvilke områder kan behandles med filler?

Hake, kjeve, kinn, kinnben, panne, tinning, nese. nasolabiale linjer og marionettelinjer.

Filler i ansikt har som regel lenger varighet, normalt sett 1-2 år.