Botox

Botox er et legemiddel som benyttes til blant annet rynkereduksjon og svettereduksjon. Behandlingen fungerer ved at man injiserer små doser botox i musklene slik at man hindrer musklene i å trekke seg sammen.

Gravide, ammende, personer med blødningslidelser, aktiv betennelse/infeksjon i området, alvorlig autoimmun sykdom.

Etter behandling med botox bør man unngå sminke/produkter, alkohol og tung fysisk aktivitet samme dag. Unngå å massere på området de første 3 dagene. Etter behandling kan man oppleve forbigående smerter, blødninger, blåmerker og kløe ved innstikksted. Noen kan også oppleve hodepine og følelse av trykk, dette avtar normalt etter noen dager. Noen kan oppleve å bli tung i etterkant av behandling, dette kan føre til assymmetri og vil bedres i løpet av kort tid.

Tilbyr dere korrigering?

Ja. Vi korrigerer kostnadsfritt 14 dager etter behandling. Optimal effekt ses etter 1-2 uker.

Må man fylle ut helseksjema i forkant?

Ja. Ved bestilling av behandling med botox sender vi deg et digitalt helsekjema per SMS. Dette må fylles ut så snart du mottar det, minimum 48 timer før din time. Husk å kryss av for hvilke områder du ønsker behandling i. Når du har sendt inn helseskjemaet er det gyldig i 2 år.

Hvor lenge varer effekten av botox?

Dette avhenger litt av hvilket område man behandler, men normalt sett ønsker de fleste ny behandling etter 3-6 måneder.